donderdag 23 mei 2013

Iet giet oan… in Almere?


Nee natuurlijk niet, de Elfstedentocht rijdt je buiten in Friesland. Maar de laatste dagen is er veel te doen over de keus van de schaatsbond voor de plek voor een nieuwe nationale schaatstempel. De keus gaat tussen Zoetermeer, Almere en Herenveen. Almere lijkt te winnen. De verliezers zijn daar uiteraard niet blij mee, is de procedure wel juist geweest, gaat er niet te veel subsidie in het centrum in Almere zitten en de historie van het schaatsen in Thialf wordt niet genoeg meegewogen zijn zomaar wat argumenten die ik gehoord heb.

Veel details zijn nog niet bekend dus ik vind het moeilijk om te begrijpen of de Schaatsbond de goede keus maakt. Ik ben wel erg benieuwd, dus hoop dat de stukken snel komen.

Ik vind zowel de keus voor Almere interessant als het feit dat het gaat om een investering van €183 miljoen. Vragen waar ik in geïnteresseerd ben zijn onder andere waar komt het geld vandaag en hoe wordt het terugverdiend. Nog even wachten op de antwoorden ….

Geen opmerkingen:

Een reactie posten