woensdag 16 april 2014

Olympische Spelen in Nederland: en dat is drie?

Het kabinet heeft eind 2012 besloten geen bid uit te brengen voor de Olympische Spelen. Te duur in tijden van crisis (en dat terwijl het bid pas in 2019/2020 ingediend moest worden). Afijn veel mensen vonden dat niet leuk (en veel andere vast weer wel). Het wachten was op pogingen het plan langzaam aan weer nieuw leven in te blazen. Ik kwam van het weekend de derde sportbestuurder tegen die uitsprak dat het Plan stilligt en makkelijk weer op te pakken is en dat dat wel mooi zou zijn en dat er nog tijd genoeg voor is:
  • Schenk wil Zomerspelen toch in Nederland (AD)
  • Eurlings ziet hoop voor goedkopere Spelen in Nederland (Nu.nl)
  • Henk Stokhof: Amsterdam's 2028 Olympic ambitions "put to sleep" but could be revived later
    (insidethegames.biz)
Ik ben benieuwd hoeveel van dit soort uitspraken erbij komen, en hoeveel ik er al gemist heb.

Ik houd me aanbevolen voor tips van dit soort uitspraken!

Eerste aanvullingen:

  • Andre Bolhuis: gaat het Olympisch Plan overigens gewoon door en de plannen om de Spelen naar Nederland te halen komen zeker terug.” (zie einde van zijn antwoord op vraag 4). zie tevens zijn antwoord op de vraag van Maarten Nooter.
  • Humberto Tan op 26 april 2014 voor BNR Sportzaken, die ook een (oude?) quote van Camiel Eurlings aanhaalt: "Het kan toch niet zo zijn dat wat we 100 jaar geleden konden (Amsterdam 1928) dat we dat in 2028 niet zouden kunnen?". Ik geloof zelf niet dat het 'niet kunnen' door iemand serieus geopperd, volgens mij was de belangrijkste reden om niet te willen "niet willen" 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten